Zmieniają się przepisy związane z wycinką drzew
Proces eliminacji drzew ma być wkrótce prostszy. Plan otrzymał zielone światło i zakłada, że miasta będą mogły składać wnioski o wycinkę drzew nie tylko pisemnie, ale także przez internet. Inna proponowana zmiana przepisów jest jeszcze w trakcie opracowywania i dotyczy zwiększenia obwodu pnia drzewa o 20 cm, tak aby nie trzeba było zgłaszać wycinki.
Od 27 stycznia 2023 roku gminy zaczną przyjmować wnioski o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew przez internet. Dotyczyć to będzie wszelkich wniosków, które mogą być niezbędne w opisanych przypadkach. W 2023 roku zostaną wprowadzone pewne zmiany, takie jak ujednolicenie wzorów wniosków w całym kraju. Będzie je można znaleźć na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Ministra Klimatu i Środowiska. Wnioski nadal należy kierować do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, jak to miało miejsce dotychczas. W przypadku obiektów zabytkowych wnioski należy kierować do konserwatora zabytków.
Proponowana zmiana ma na celu przede wszystkim zmniejszenie liczby przypadków, w których osoby będące właścicielami nieruchomości muszą powiadomić odpowiednią agencję przed wycięciem drzew na swojej ziemi w celach niekomercyjnych, a agencja następnie wyraża sprzeciw.